Nowa wersja Comarch ERP Optima 2019.0.1.

Miło nam poinformować, że wprowadzone zostały aktualizacje systemu Comarch ERP Optima w wersji 2019.0.1. To ponad 110 nowości i usprawnień systemu m.in. wprowadzenie elektronicznych teczek pracowników i dostosowanie do zmian w przepisach prawnych.

 

Zmiany, nowości związane ze zmianami w przepisach:

wzór dokumentu elektronicznego został zaktualizowany do wysyłki deklaracji VAT‑7(18) oraz VAT-7K(12) do systemu e-Deklaracje;

wprowadzony formularz deklaracji VAT-8;

dodana został możliwość na jednym zgłoszeniu SENT wielu kodów CN i przypisanie im stawek VAT;

nowa funkcjonalność e-Teczki, która umożliwia prowadzenie dokumentacji pracowniczej w postaci elektronicznej;

aktualizacja druku ERP-7 do nowego obowiązującego wzoru;

kontrola limitu 182/270 dni dla zwolnienia chorobowego  w obrębie okresu zasiłkowego;

kontrola wykorzystania urlopu wypoczynkowego dla pracowników tymczasowych oraz podejmujących pierwszą pracę po upływie miesiąca pracy.

Dodatkowo dodano m.in.:

możliwość zapisywania wersji danych firmy z różnymi datami ich obowiązywania, tak aby na wydruku pojawiały się zawsze prawidłowe dane;

funkcję definiowania nazw plików z wydrukami generowanymi z programu;

automatyczne pobieranie wskaźników z serwera Comarch podczas logowania do programu.

możliwość generowania opisu analitycznego na dokumentach handlowych (Dokument TaxFree, Dokument wewnętrzny sprzedaży, Dokument wewnętrzny zakupu, Paragony) oraz magazynowych (Kompletacja przyjęcie produktów, Kompletacja rozchód składników, Przesunięcia MM, Przyjęcie kaucji, Przyjęcie wewnętrzne, Przyjęcie zewnętrzne, Rozchód wewnętrzny, Wydanie kaucji, Wydanie zewnętrzne), a także księgowania wyżej wymienionych dokumentów według opisu analitycznego.

możliwość tworzenia własnych oraz wzorcowych zestawień finansowych.

możliwość dowolnej liczby działalności prowadzonych w formie ryczałtu (w tym również najmu) na formularzu kwot indywidualnych właściciela oraz możliwość wyliczenia nowej zaliczki na PIT-28(13) uwzględniającej te nowe działalności;

integracja z Pocztą Polską;

możliwość zapisu Faktury Zaliczkowej do bufora;

możliwość zmiany kolejności pozycji metodą przeciągnij i upuść (na formularzach dokumentów handlowo-magazynowych);

Zachęcamy do aktualizacji programu do najnowszej wersji.

 

Masz pytania? Skontaktuj się z Nami: