Nowa wersje 2018.5.1 Comarch ERP Optima i Comarch ERP e-Pracownik!

Mamy dla Państwa doskonałą informację, mocno wyczekiwaną: właśnie weszła w życie nowa wersja Comarch ERP Optima 2018.5.1 i Comarch ERP e-Pracownik 2018.5.1 !

To ponad 50 nowości i ulepszeń, a przede wszystkim dostosowanie systemów do nowych wymagań  RODO, które wchodzi w życie już 25 maja 2018r.

Najistotniejsze zmiany w Comarch ERP  Optima związane z nowymi przepisami:

  • Wprowadzone zostały funkcje ułatwiające wdrożenie procedur wynikających z wymagań RODO (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016-679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.). Dotyczą one zarządzania danymi osobowymi podlegającymi przetwarzaniu w systemie tj. rejestr zgód na przetwarzanie danych, rejestr czynności przetwarzania danych osobowych, rejestr naruszeń ochrony danych osobowych, rejestr upoważnień dostępu do danych osobowych, anonimizację danych osobowych kontrahenta i przedstawiciela uniemożliwiającą identyfikacji danej osoby.
  • Proces uwzględniania w pliku JPK_VAT faktur wystawionych do paragonów rozliczonych w deklaracji VAT-7 został zautomatyzowany.
  • Wydruk Zaświadczenia płatnika składek Z-3B (dla osób prowadzących działalność) został dostosowany do nowego wzoru opublikowanego na stronie ZUS.
  • Wprowadzona została funkcja zapisywania działań wykonywanych przez operatorów w programie.
  • Deklaracja AKC-WW (6). Wprowadzona została wersja formularza 6 wraz z wydrukiem ( rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 24 stycznia 2018 r. w sprawie wzorów deklaracji podatkowych dla podatku akcyzowego oraz deklaracji w sprawie przedpłaty akcyzy (Dz. U. z 2018 r. poz. 273) dla deklaracji AKC-WW).
  • Dostosowany został wydruk dokumentu Tax Free zgodnie z Obwieszczeniem Ministra Finansów z dnia 22 lutego 2018 r. (poz. 521).
  • Możliwe jest obecnie wpisanie do 20 znaków w polu NIP.
  • W związku z ustawą z 24 listopada 2017 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw od 24 stycznia 2018 r. działa rejestr i baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO). Nowy rejestr zastąpił dotychczas funkcjonujący i administrowany przez GIOŚ. Zgodnie z obowiązkiem nałożonym ustawą o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym na Fakturach Sprzedaży drukowany jest numer rejestrowy przydzielony przedsiębiorcy w BDO.
  • Dla wydruków EKO dodany został wydruk Eko – Faktura Pro Forma: Wzór standard, Duplikat . Dodatkowo obecnie jest możliwość seryjnego drukowania zaznaczonych faktur z wykorzystaniem wzoru wydruku Eko – wydruki seryjne: Wzór standard, Duplikat.
  • Umożliwiony został seryjny wydruk listów przewozowych dla zleceń zaznaczonych na liście.
  • Dodana została funkcjonalność automatycznego dodawania zerowego zestawienia czasu pracy za rozliczany miesiąc, podczas naliczania wypłaty etatowej dla pracowników rozliczanych Według zestawienia i nieobecnych cały miesiąc.

 

Najistotniejsze zmiany w Comarch ERP e-Pracownik związane z nowymi przepisami:

  • Mobilna aplikacja natywna na system iOS – Comarch HRM (Human Resource Management). Aplikacja pozwala skorzystać w wygodny sposób na telefonach iPhone z najważniejszych funkcji systemu (np. planowania i zatwierdzania urlopów).
  • Poszerzono zakres rejestrowania w Historii Operacji czynności wykonywanych przez Użytkowników w aplikacji Comarch ERP e-Pracownik. Od wersji 2018.5.1 dodatkowo zapisywane są informacje o: przygotowaniu powiadomienia mailowego w związku z wykonaniem operacji powodującej wysłanie wiadomości e-mail, wykonaniu wydruków dostępnych w Comarch ERP e-Pracownik, pobraniu przez Użytkownika dokumentu udostępnionego w Intranecie, pobraniu przez Użytkownika CV osoby składającej aplikację.
  • Dodano informację dla administratora o dacie ostatniej synchronizacji danych kadrowo-płacowych oraz danych binarnych odnotowanej w modelu usługowym (na serwerach Comarch). Informacja ta jest wyświetlana w części Administracja > Konfiguracja > Model usługowy. Dla pozostałych Użytkowników dodano krótkie komunikaty informujące o przebiegu synchronizacji.
  • Podczas naliczania wypłaty dla pracownika w systemie ERP, w przypadku gdy pracownik ma zerowy czas pracy ze względu na nieobecności, automatycznie dodawane jest zerowe zestawienie czasu pracy.

 

Jeśli masz jakieś pytania – skontaktuj się z nami!